Saturday 21 January 2017

Internship & Latihan Industri

salam everyone !!!!! 
its been 3 month i finished my intern. Bahagia sangat2 sebab dah settle semua,padahal runsing fikir 
nak buat apa lepas habis belajar. so wanna share how its going my internship. its took 3 month only and i decided to undergo my intern at WCT, as a safety. Agak mencabar jugak lah intern dekat situ
lebih mencabar lagi aku perempuan. 

macam mana aku boleh dapat offer dari WCT???
first aku apply hantar resume result apa semua yang company ni nak. boleh tengok dekat website wct.
aku ingat kan aku dah tak dapat offer ni tapi diorang ni lambat respon. Dalam 2 bulan jugak baru diorang respon. Tapi nak tunggu offer letter tu lain lagi lambat sebab aku kena selalu call HQ wct tanya bila nak dapat offer letter. lembab nk mam. best jugak lah intern dekat sana sebab belajar banyak menda baru dan tahu macam mana surrounding site. so if u all wanna try to do internship dekat sana, go ahead and goodluck, 

so here few tips for you.

  1. datang awal tempat kerja tapi kadang2 lewat tu takpe
  2. pandai jaga diri lebih2 perempuan, dekat site majority laki ada bangla pakistan tamil diorang pantang nampak perempuan mula lah duk tengok
  3. paling penting pakai baju tutup aurat
  4. kalau datang perangai malas jangan tunjuk sangat buat lah acah2 busy macam tu
  5. hati kena kental sebab kadang kadang diorang punya mulut macam longkang
  6. jangan ikut sangat kalau diorang suruh buat kerja buat dunno je.nanti diorang pijak kepala.
  7. yang penting have a good relationship with boss and people around you.

No comments:

Post a Comment